Vill du vara med och spela in en jubileumsskiva 2017?

Västerbottens spelmansförbund firar 70-års jubileum 2017. Styrelsen vill därför fira året med ett antal aktiviteter, bland annat inspelning av en Jubileums-cd för att dokumentera och att visa på mångfalden inom den Västerbottniska folkmusiken under jubileumsåret i samarbete med MoMMusik. Fullständig information finns som pdf här, en sammanfattning här nedanför:

• 20 spelmän/kvinnor erbjuds möjligheten att få göra en inspelning!
  • Kostnaden är 0 kr för både spelkvinnan/mannen. Först till kvarn gäller!
  • Spelmannens/kvinnans ansvar: Att kunna spela sin låt felfritt, flytande med uttryck utifrån sin egen spelnivå och förmåga

Förutsättningar:

• Spelkvinnan/mannen är medlem i Västerbottens Spelmansförbund.
  • Varje anmälan får ett diarienummer efter det datum som de har inkommit. Därefter kontaktas respektive spelman/kvinna och tid bokas för inspelning!
  • De som spelar får gratis kost och logi hos MoMMusik under inspelningstiden men står för sina egna resekostnader.
  • Instrument/sång: valfri folkmusik eller folklig låt. En låt/person, övriga önskemål och villkor förhandlas mellan MoMMusik och spelkvinnan/mannen. Dokumentationen ska spegla Västerbottens folkmusikliv.
  • Inspelning gäller endast solister – oavsett nivå – möjlighet till komp finns.