Burträsksvängen

SPELTRÄFFAR SOMMAREN 2020

Burträsksvängen är ju inställd men som tröst inbjuder vi till spelträffar på Hembygdsområdet i Burträsk, varje tisdag i juli mellan kl. 13-16. Ta med dig instrument så spelar vi tillsammans, utomhus och med säkerhetsavstånd enligt Folkhälsomyndighetens riktlinjer. Regnar det håller vi till i Logen där det finns gott om plats. Caféet på området kommer inte att vara öppet i sommar men vi kommer att ordna fika till försäljning.

.

BURTRÄSKSVÄNGEN 15-19 JULI 2020 ÄR INSTÄLLD

PRESSMEDDELANDE

Burträsksvängen har utan avbrott arrangerats sedan 1976 och det är därför med sorg i hjärtat vi tvingas ta detta beslut.  Efter fjolårets publiksuccé hade vi inför sommaren laddat med ett ännu större och utökat program men som läget är i Sverige och världen är det inte möjligt att genomföra vårt arrangemang.

Föreningen står dock stark och vi kommer att vara tillbaka 21-25 juli 2021. Vår målsättning är att så långt som möjligt ha samma artister, tider och upplägg som årets tänkta program. Vi kommer att fortsätta vår strävan att bli en av Sveriges bästa och trevligaste mötesplatser för folkmusik.

VÄLKOMNA 21-25 JULI 2021

Hans-Ove Forssell
ordförande i Föreningen Burträsksvängen

.

En fin film från sommaren 2019 finns i länken nedan.

hansoveforssell@hotmail.com
ann.sofie.persson57@gmail.com

Hans-Ove 070-6254006
Ann-Sofie 073-0348057