Burträskkursen

Höstkurs i Bygdsiljum 2-4/11 2018

Välkomna på kurs under allhelgonahelgen 2-4 november! Kursledare är Anders Hällström, Kristina Bergström, Johan Lingegård och Alva Granström och kursen avslutas med en konsert på söndagen i Bygdsiljums kyrka med Anders och Kristina. Alla instrument och nivåer är välkomna!

Du behöver vara minst åtta år och ha spelat ditt instrument i minst två terminer. Barn t.o.m. 10 år måste ha sällskap av vuxen. Undervisningen sker på gehör, d.v.s. utan noter.

Kursavgift
I kursavgiften ingår kurs, mat, boende i masslogi samt konsertbiljett.
Deltagare barn/ungdom (upp t.o.m. 25 år): 700: –
Deltagare vuxen: 1100: –
Deltagare vuxen, medlem i Västerbottens spelmansförbund: 850: –
Medföljande förälder/vuxen: 700: – ( barn t.o.m. 10 år måste ha sällskap av vuxen)

Anmälan och info
Ansvarig rektor är Alva Granström.
tel. 076-103 53 33, E-mail: alva@norromstockholm.com

Endast 30 sovplatser finns. Först till kvarn!

Sista anmälningsdag 19/10. Maila namn, personnummer, adress, telefonnummer, instrument, eventuell specialkost samt hur länge du spelat ditt instrument till alva@norromstockholm.com

Mer info om Anders Hällström och Kristina Bergström hittar ni här: https://www.facebook.com/hallstromobergstrom/

Samarbetspartners

Ett läger för folkmusiker på alla nivåer i alla åldrar. Vi spelar, dansar, sjunger, umgås och njuter av sommaren. Du behöver vara minst åtta år och ha spelat ditt instrument i minst ett år. Barn t.o.m. tio år måste ha sällskap av en vuxen. Undervisningen sker på gehör och alla instrument är välkomna.

Årets kurs genomförs på Edelviks folkhögskola vecka 29 (16-21 juli) med en avslutande konsert på lördagen 21/7 på Burträsksvängen. Läs om stämman på burtrasksvangen.nu.

Kursavgift
I deltagaravgiften ingår kursavgift, mat och boende. För medföljande vuxen ingår mat, boende och vissa gemensamma aktiviteter.

Deltagare barn/ungdom (t.o.m. 25 år): 2500: –
Deltagare vuxen: 3000: –
Medföljande vuxen: 1000: –

Familjerabatt: – 1250: – / tillkommande person. En familjemedlem betalar fullt pris, de övrigas avgifter rabatteras med 1250: –

Kursledare
Alva Granström, Urban Berggren, Johan Lingegård m.fl.

Anmälan och info
Ansvarig rektor är Alva Granström. Har du några frågor går det bra kontakta Alva via
telefon: 076-103 53 33 eller e-mail: alva@norromstockholm.com

Anmälan görs senast 15 juni. Maila namn, personnummer, adress, telefonnummer, instrument, eventuella allergier samt hur länge du spelat ditt instrument till alva@norromstockholm.com

Samarbetspartners
Kursen genomförs i samarbete med Västerbottens spelmansförbund,  RUM – unga musikanter och Kulturens.

Sponsorer
Stort tack till årets matsponsorer, era bidrag betyder mycket!
Bastuträsk charkuteri
Bäckänget Kusmark