Burträskkursen

Årets sommarkurs hålls på Edelviks folkhögskola 15-20 juli. Vi har i år två inriktningar att välja mellan: folkmusik och slöjd! Vi avslutar lägret med konsert och slöjdutställning på Burträsksvängen, lördagen den 20:e juli.

Den inriktning du väljer kommer att avgöra vad du gör större delen av dagarna men vi kommer att ha gemensamma aktiviteter och kanske också få möjlighet att prova den andra inriktningen någon gång.

Musik
Kursledare är Alva Granström (fiol och sång), Magdalena Eriksson (fiol, gitarr och komp), Christian Cuadra (saxofon och folkdans), Janeta Österberg (dragspel), Urban Berggren (fiol, bas och komp), Johan Lingegård (fiol) och Evelina Eriksson (fiol).

Du behöver vara minst åtta år och ha spelat ditt instrument i minst två terminer. Barn t.o.m. 10 år måste ha sällskap av vuxen. Undervisningen sker på gehör, d.v.s. utan noter i grupper baserade på hur länge du spelat. Alla instrument är välkomna!  Förutom att spela lär vi oss grunderna i folkdans och sjunger tillsammans.

Slöjd
Kursledare är Isac Enetjärn som är hemslöjdskonsulent för hårdslöjd i Västerbotten och Ann-Sofie Persson som sysslar både med mjuk- och hårdslöjd. Inga förkunskaper krävs och undervisningen anpassas efter deltagarens ålder och erfarenhet. Du behöver vara minst åtta år och barn t.o.m. tio år måste ha sällskap av vuxen som är med på slöjdgrenen.

Kursavgift
I deltagaravgiften ingår kursavgift, mat och boende. För medföljande ingår mat, boende och gemensamma aktiviteter. För deltagare på slöjdlägret kan det tillkomma en materialkostnad på 50-250 kr som betalas på plats.

Deltagare 8-25 år: 2600 kr
Deltagare 26 år och äldre: 3200 kr
Medföljande vuxen: 1100 kr

Familjerabatt: 1300 kr/ tillkommande deltagare. Den äldsta kursdeltagaren betalar fullt pris, de övrigas avgifter rabatteras med 1300 kr. Medföljade rabatteras ej.

Ansvarig rektor är Alva Granström. Telefon: 076-103 53 33,
e-post: alva@norromstockholm.com.

Anmälan görs senast 15 juni. Maila namn, personnummer, adress, telefonnummer, musik (+ instrument) eller slöjd, eventuella allergier samt hur länge du spelat/slöjdat till alva@norromstockholm.com

Samarbetspartners
Kursen arrangeras av föreningen Burträskkursen i samarbete med: Västerbottens spelmansförbund, RUM – Unga Musikanter, Kulturens, Skellefteå kommun och Västerbottens läns hemslöjdsförening. Stort tack!

Läs om 2018 års kurser nedan.

Höstkurs i Bygdsiljum 2-4/11 2018

Välkomna på kurs under allhelgonahelgen 2-4 november! Kursledare är Anders Hällström, Kristina Bergström, Johan Lingegård och Alva Granström och kursen avslutas med en konsert på söndagen i Bygdsiljums kyrka med Anders och Kristina. Alla instrument och nivåer är välkomna!

Du behöver vara minst åtta år och ha spelat ditt instrument i minst två terminer. Barn t.o.m. 10 år måste ha sällskap av vuxen. Undervisningen sker på gehör, d.v.s. utan noter.

Kursavgift
I kursavgiften ingår kurs, mat, boende i masslogi samt konsertbiljett.
Deltagare barn/ungdom (upp t.o.m. 25 år): 700: –
Deltagare vuxen: 1100: –
Deltagare vuxen, medlem i Västerbottens spelmansförbund: 850: –
Medföljande förälder/vuxen: 700: – ( barn t.o.m. 10 år måste ha sällskap av vuxen)

Anmälan och info
Ansvarig rektor är Alva Granström.
tel. 076-103 53 33, E-mail: alva@norromstockholm.com

Endast 30 sovplatser finns. Först till kvarn!

Sista anmälningsdag 19/10. Maila namn, personnummer, adress, telefonnummer, instrument, eventuell specialkost samt hur länge du spelat ditt instrument till alva@norromstockholm.com

Mer info om Anders Hällström och Kristina Bergström hittar ni här: https://www.facebook.com/hallstromobergstrom/

Ett läger för folkmusiker på alla nivåer i alla åldrar. Vi spelar, dansar, sjunger, umgås och njuter av sommaren. Du behöver vara minst åtta år och ha spelat ditt instrument i minst ett år. Barn t.o.m. tio år måste ha sällskap av en vuxen. Undervisningen sker på gehör och alla instrument är välkomna.

Årets kurs genomförs på Edelviks folkhögskola vecka 29 (16-21 juli) med en avslutande konsert på lördagen 21/7 på Burträsksvängen. Läs om stämman på burtrasksvangen.nu.

Kursavgift 2018
I deltagaravgiften ingår kursavgift, mat och boende. För medföljande vuxen ingår mat, boende och vissa gemensamma aktiviteter.

Deltagare barn/ungdom (t.o.m. 25 år): 2500: –
Deltagare vuxen: 3000: –
Medföljande vuxen: 1000: –

Familjerabatt: – 1250: – / tillkommande person. En familjemedlem betalar fullt pris, de övrigas avgifter rabatteras med 1250: –

Kursledare
Alva Granström, Urban Berggren, Johan Lingegård m.fl.

Anmälan och info
Ansvarig rektor är Alva Granström. Har du några frågor går det bra kontakta Alva via
telefon: 076-103 53 33 eller e-mail: alva@norromstockholm.com

Anmälan görs senast 15 juni. Maila namn, personnummer, adress, telefonnummer, instrument, eventuella allergier samt hur länge du spelat ditt instrument till alva@norromstockholm.com

Samarbetspartners
Kursen genomförs i samarbete med Västerbottens spelmansförbund,  RUM – unga musikanter och Kulturens.

Sponsorer 2018
Stort tack till årets matsponsorer, era bidrag betyder mycket!
Bastuträsk charkuteri
Bäckänget Kusmark